İçeriğe geç

Gezi Günlüğü: Brüksel ve Mechelen

Gezi Günlüğü: Brüksel & Mechelen yazıma başlamadan önce bu hikayenin en başını Gezi Günlüğü: Brugge yazısında anlatmıştım. Ona göz atıp bu yazıya devam ederseniz daha iyi olacaktır <3

Evet, ne demiştik? Brugge’dan tren ile yola çıktık ve Mechelen’e gittik. Couchsurfing ile iletişim kurduğumuz çiftimiz Andy ve Peter ile buluşmak için Mechelen tren istasyonunda beklemeye başladık. (Couchsurfing‘in olayı; kaldığınız yere para vermiyorsunuz. Ev sahipleri de evde oluyor ve sohbet muhabbet, kültür etkileşimi vs. kuruyorsunuz. Bu mecradaki insanların amacı yeni insanlar tanımak ve yeni kültürler keşfetmek. Bunun paralısı: Airbnb.)

Gezi Günlüğü: Brüksel & Mechelen - Blog by Mine Canan

Peter bizi almaya geldi. 10 dakika sonra evdeydik. Eve girdiğimde resmen şok geçirdim. Çünkü ortaokulda oynadığımız SIMS oyununda hep yarattığım o evdeydim resmen. Mütevazi, tek katlı, oturma odası ve yemek odası birleşik, şömineli, arka tarafında minik bir bahçe ve bahçesinde jakuzi… EVET, jakuzi de vardı -keyfini çıkardılar-

Eve vardıktan sonra hemen sohbet etmeye başladık. Peter çok sıcakkanlıydı, sürekli kendi ülkemiz ile ilgili ve onun memleketinden -Budapeşte- konuştuk, birkaç saat sonra Andy geldi. Andy çok iyi bir restaurantta şef olarak çalışıyor. Tam Christmas zamanı onlarla birlikte olmak bizim için büyük bir şanstı. Çünkü harika bir şefin elinden muazzam bir Christmas yemeği yedik! <3

Gezi Günlüğü: Brüksel ve Mechelen

Size Andy ve Peter’ın bizi kabul etme hikayesini anlatayım: Vilnius’tayken Couchsurfing’teki bütün ev sahiplerine mesaj atmıştık. Artık bir yer bulmamız gerekiyordu ve Brüksel’e gitmemize çok az kalmıştı. Noel zamanı olduğu için de tüm hosteller ya doluydu ya da çok pahalıydı. Biz de şansımızı Couchsurfing’ten kullanmaya karar verdik. Profilimizi yeni açtığımız içinse referansımız olmadığı için ev sahipleri kabul etmek istemiyordu. Artık tam ümidimizi kaybederken Andy ve Peter çiftinden kabul mesajı aldık! O an şehirlerarası bir otobüsteydik ve mutluluktan çığlık atmışız Enes ile asdfg Neyse Brüksel’e geldik, akşam yemeğinde muhabbet ederken Andy ve Peter’a bizi nasıl kabul ettiklerini sordum. Onlarda bakışıp gülüştüler ve “çok ilginçti” diyerek hikayeye başladılar.

Andy ve Peter Couchsurfing hesaplarını yazın açmışlar ve yazdan itibaren Aralık ayına kadar neredeyse her gün misafirleri olmuş. Bir gün arkadaşları ile yemek yerken biz o sırada istek yollamışız ve arkadaşlarından biri “yazdan beri her gün misafiriniz vardı, bari Noel tatilinde dinlenin, bu kadar insanı nasıl kabul edebiliyorsunuz?” diye serzenişte bulunmuş ve Peter da o esnada “İŞTE BÖYLE!” diyerek bizim isteğimizi kabul etmiş asdf Enes ile biz şok tabii ki de. Ben de “BİZ KAZAYIZ YANİ?” dedim ve büyük bir kahkaha koptu masada asdf Bizi kabul etmelerindeki en büyük etken de yukarıdaki Enes ile fotoğrafımız olmuş. “Çok güzel bir enerjiniz vardı, biz de kırmak istemedik” dedi Andy. Bu fotoğrafın da böyle bir anısı ve hikayesi olmuş oldu. Yicem! 😍

Gezi Günlüğü: Brüksel & Mechelen - Blog by Mine Canan

Canım Andy Christmas yemeğimizden bir an yakaladı ve hemen çıktısını alıp evin en güzel köşesine, diğer Couchsurfing misafirleri ile çektirdikleri fotoğrafların yanına ekledi. Yicem!

O gece dinlendikten sonra ertesi gün direk tren ile Brüksel’e geçtik. Açıkçası Brüksel merkez çok güldürmedi. Sadece güzel bir meydanı ve görmek için bin bir aktarma yaparak gidebildiğimiz Atomium vardı.

Kısa bilgi: Atomium, 1958 yılında Expo 58 fuarı için yapılmış Belçika'nın Brüksel şehrinde bulunan anıt binadır. Demirin kristal kafes yapısının 165 milyar kez büyütülmesinden esinlenmiştir.
Kısa bilgi: Atomium, 1958 yılında Expo 58 fuarı için yapılmış Belçika’nın Brüksel şehrinde bulunan anıt bina. Demirin kristal kafes yapısının 165 milyar kez büyütülmesinden esinlenmiş.

Brüksel Grand Place Meydanı

Brüksel Grand Place Meydanı‘ndan İşeyen Çocuk Heykeli’ne giden sokağın solunda kalan duvarda Belçika’nın kurtuluşunda halk kahramanı olan Everard t’Serclaes’in bir heykelini görebilirsiniz. Şans getirdiğine inanılıyormuş. Her geçen dokunup geçiyordu. E biz de öyle yaptık.

Heykelin olduğu sokağı bir süre daha yürüdükten sonra sokağın sonunda muhtemelen bir kalabalık göreceksiniz ve bu kalabalık İşeyen Çocuk Heykeli için olacak. Christmas zamanı olduğu için bu sefer çocuğumuzu Noel baba kılığı ile giydirmişler. Diğer günlerde de değişik kıyafetler giydiriliyor.

Gezi Günlüğü: Brüksel & Mechelen - Blog by Mine Canan

Brüksel’in tüm olayı wafflelar, french fries ve bira tabii ki de. Sokaktaki bir karavandan aldığımız waffle bile çok ama çok lezzetliydi. Eğer çikolata almak isterseniz de Brüksel Meydanı’na girerken hemen sağ köşede kalan dükkandan alabilirsiniz. Çalışanları oldukça ilgili ve güler yüzlü. Çikolatalar ise ha ri ka.

Brüksel’i gezip keşfettikten sonra o akşam tekrar Mechelen’deki kaldığımız eve döndük. Bu sefer diğer misafirler de gelmişti. Kolombiyalı iki kişiydi. Onlarla da hemen kaynaştık. Normalde Peter ve Andy’nin evinde iki gece kalacaktık, hatta ertesi günü Amsterdam’a geçecektik. Ama Peter ve Andy ile o kadar güzel anlaştık ki bir gece daha kalmamız için ısrar ettiler, biz de otobüs biletini yakıp bir gece daha kaldık.

Ertesi gün “madem gezmelik bir gün daha kazandık, o zaman Mechelen’i gezelim” dedik.

Gezi Günlüğü: Brüksel & Mechelen - Blog by Mine Canan

Mechelen’in merkezi çok ama çok küçük. Ama bir o kadar da tatlı bir yer. Mechelen Grote Markt Meydanı‘nda büyükçe bir katedral var. Katedralin adı: St Rumbold’s Katedrali. Adeta Yüzüklerin Efendisi’ndeki kulelere benziyor. Meydanda minik minik sıralı kafeler var. Biz de bir tanesine oturduk ve kahve içtik. Hatta yanımıza Türk bir aile bile denk geldi.

Christmas zamanı bütün dükkanlar kapalı olduğu için bize ancak renkli kepenkleri kaldı <3 Akşam olduğunda nerede yemek yesek diye düşünürken tesadüfen açlık bir pizzacıya denk geldik -göbek atmalar, halaylar- ve yemek işini de orada halletmiş olduk. Yemekten sonra yine eve geçtik ve çiftimiz ile biraz daha vakit geçirdikten sonra ertesi gün Amsterdam’a geçiş yapmak için hazırlanmaya başladık.

Amsterdam yazısını ise buradan okuyabilirsiniz: Gezi Günlüğü: Amsterdam

***

Okuduğunuz için teşekkürler!

Sevgiler,

Bu sitede yer alan görsel ve yazılı içerik yazarın izni olmadan kullanılamaz ve kaynak/link gösterilmeden paylaşılamaz.